Read more: http://www.wayneharraz.com/2015/04/how-to-score-100-seo-at-chkmecom.html#ixzz3d6YfFT3V Chapter 10 || Cheezy Dates Pancake yo.. ~ olahbersama® Blogger Widgets

June 14, 2013

Chapter 10 || Cheezy Dates Pancake yo..

| Posting by: jie || Photo by : jie |


Bismillahirrahmanirrahim,

Bertemu lagi kita di siaran Kak Senah.

Hari ni nak habaq mai satu lagi resipi yang aku selalu buat untuk ZZ. Resipi yang senang jugak. Campak- campak dan ‘eh! Dah siap?’ Arghhh…seperti tidak percaya di situ..resipi apa?? Hmm..lempeng saje….

Lempeng ni aku selalu buat time dinner or breakfast tapi lagi banyak time dinner..Sebab? Zahra dah lunch and dinner (6.00 petang) di rumah babysitter dan malam snacking saja cukup lah..same goes to zahin yang makan punyalah banyak di rumah babysitter sampai tak mau minum susu langsung. Bila malam hanya nak susu..susu..susu..jadi meal ini pada aku sangatlah baik dan berkhasiat untuk ZZ.

Ok..takmo mukadimah sangat. Gambar actually pernah upload di FB.

Bahan-bahan :

3 biji kurma direbus lembut / puri kurma
1 tsp cheese
3 tbsp Tepung atta
Air secukupnya


Gaulkan sebati semua bahan. Masukkan unsalted butter sikit dan lempengkan. Aku suka guna non stick pan so tak perlu guna minyak/ butter banyak sangat. Bila dah masak boleh masukkan ke dalam mulut. Hehe. 

Kadang-kadang terasa rugi sebab lambat cari ilmu pasal ni. Kalau tidak tentu dah macam macam resipi aku buat untuk Zahin dulu. Tapi lempeng ni memang sedap di tekak orang dewasa jugak sebab kurma yang manis dan cheese yang berlemak. 


Lempeng ZZ
Nak bukti sedap di tekak?? Zahin tamak smpai habiskan portion Zahra..haha


Big Z dengan rakusnya, melahap...

That's all folks.. Ok tak resepi ni... 

Nanti ada masa aku update lagi resipi yang mudah-mudah untuk anak-anak. Sebenarnya untuk rujukan sendiri mana nak tau nanti banyak yang lupa dari ingat. 

Ok bai. 



0 comments:

Post a Comment

back to top